duminică, 17 februarie 2008

NU subestimati “creierul” lui Google AdSense

Am sesizat ca subiectul Google este la moda peste tot in blogosfera. Toata ziua auzim: “Cum sa faci bani cu Google Adsense” sau “Cum sa iti promovezi afacerea cu AdWords” … insa multi utilizatori si editori subestimeaza puterea de “perceptie” a motorului Adsense care este inca in stadiul de invatare si de formare a unor tipare ale utilizatorilor sai. Asa cum noi vedem in Google o simpla “masina” care lucreaza cu 0 si 1 si urmeaza niste instructiuni stricte asa si “el observa” lumea noastra haotica dominata de dorinta de afirmare si de castig.

Articolul de fata va prezinta ceea ce NU trebuie sa faceti in cazul in care sunteti utilizator AdSense si publicati reclame pe site-urile dumneavoastra in scopul obtinerii de foloase materiale.

Tot timpul auzim ca Google Adsense dispune de unelte sofisticate pentru detectarea click-urilor accidentale sau provocate intentionat (cele din urma fiind penalizate intr-un final cu suspendarea contului si anularea castigului de pana atunci). Dar cum poate “percepe” Google aceste trucuri/greseli? Vom vedea in cele ce urmeaza cum reuseste Google sa urmareasca, sa detecteze si sa combata click-urile false sau accidentale.

In primul rand trebuie sa tineti cont ca Google nu va anula contul dumneavoastra la prima abatere insa acesta va fi marcat ca suspect si monitorizat indeaproape. Exact munca unui detectiv particular in recoltarea probelor pentru dosar ;) . In unele cazuri fericite Google va trimite prin e-mail o scrisoare de avertisment a situatiei in care va aflati, dar de obicei NU se intampla acest lucru. Putem spune ca prima greseala s-ar putea ierta insa atunci cand sunt zeci de mii de oameni care castiga cinstit bani frumosi cu acest serviciu cateva exemple nu ajung si deci trebuiesc pedepsiti toti cei care sunt prinsi cu “sacul la pomul laudat”. Mai pe scurt formula cunoscuta in Romania - P.C.R. (Pile, Cunostinte si Relatii) chiar nici banii NU va sunt de folos pentru a remedia o astfel de situatie. DECI CORECTITUDINEA CASTIGA… insa corectitudinea este data de EXPERIENTA fiecaruia.

  • Adresa IP
    Este simplu si logic. Daca click-urile pe reclamele expuse pe site-ul dumneavoastra vin de pe aceeasi adresa IP de pe care va autentificati in contul AdSense atunci fara indoiala contul cu pricina va fi marcat pentru o inspectie periodica minutioasa si se va incepe recoltarea de probe…
  • Rata de click (CTR=Click Through Rate)
    CTR este o metoda foarte buna de a masura succesul unei campanii online de promovare. Rezultatul CTR se obtine impartind numarul utilizatorilor care au dat click pe anunt la numarul total al afisarii anuntului. In mod normal rata de click nu ar trebui sa depaseasca 10%. Daca acest lucru se intampla este posibil sa fiti marcati sa suspecti. Limitele unei rate de click (CTR) se situeaza intre limitele 0,5% si 10%.
  • Locatia fizica
    Google dispune de software performant de depistare a vizitatorilor pana la nivel de zona/periferie a orasului in care va aflati. Asadar daca va trece prin cap sa cutreierati Internet Caffe-urile sau sa stati toata ziua pe la prieteni si sa va dati singuri click-uri la anuntuti… deznodamantul va fi unul sumbru.
  • Cookies (prajiturele… yumm :D )
    Majoritatea utilizatorilor casnici nu folosesc IP-uri statice cand se conecteaza la Internet. De cele mai multe ori se folosesc adrese IP dinamice date de server-ul ISP-ului printr-ul protocol de tip PPPoE sa zicem (autentificarea se face pe baza de utilizator si parola). De cate ori utilizatorul initiaza o conexiune noua la server-ul ISP-ului este posibil ca acesta sa-i aloce o alta adresa IP pentru a preveni congestionarea retelei si pentru a-i pastra anonimatul in acelasi timp. Insa nu uitati ca Google a “plantat” aceste cookie-uri in calculatorul dvs. si poate detecta daca click-urile provin de pe acelasi calculator. Acum o sa-mi spuneti…”Dar eu imi golesc istoria de fiecare data cand intru pe NET !” sau “Am un programel specializat care se ocupa de siguranta si de curatarea datelor temporare/confidentiale !. Ca sa va raspuns scurt si cuprinzator: “Ulciorul nu se merge de multe ori la apa…”.
  • Tiparul de Click nr. 1
    Este evident cand cineva intra pe propia sa pagina, da un click pe unul din anunturile Google si “fuge imediat” ca nu e doar o intamplare. Aceasta metoda se mai numeste si “hit and run”. In mod normal un vizitator legitim intra pe pagina respectiva, acceseaza diferite link-uri adiacente si apoi poate da un click daca este interesat de o reclama.
  • Tiparul de Click nr. 2
    De ce acest calculator/IP/persoana face click-uri intr-o veselie pe acest site insa de reclamele altor site-uri nici nu se “atinge”?
  • Tiparul de Click nr. 3
    Totodata de ce acea persoana acceseaza direct sau prin bookmark link-urile care prezinta din abundenta click-uri pe reclame, raportate la legaturile oferite de motoarele de cautare sau alte site-uri?
  • Alte servicii Google - interconectate
    Sa nu va inchipuiti ca daca nu va logati in contul de AdSense aveti “unda verde” la click-uri ilegale. Sa nu uitam ca Google ofera o multitudine de servicii din care amintesc: Gmail , Google Earth, Google Calendar, Google Search, Google Toolbar, Google Talk, Google Sitemap, Google Desktop, Blogger, sau chiar de curand Youtube (o achizitie recenta) care majoritatea necesita autentificare si in plus folosesc si sistemul de cookies descris anterior.
  • Rangul site-ului in motoarele de cautare
    Site-ul dumneavoastra nu este indexat in motoarele de cautare sau nu are niciun link de afiliere cu vreun alt site care ar putea promite trafic si cu toate acestea beneficiati un trafic considerabil? In acest caz click-urile primite pe reclame sunt suspicioase…
  • Design-ul paginii web
    Aveti pe site-ul dumneavoastra avertismente de genul “Va rog dati click…” sau “Va rog Donati dand click”… va anunt ca aceste “instigari la click” nu sunt agreate de termenii si conditiile (TOS) impuse de Google. Google poate verifica existenta unor astfel de mesaje prin spider-ii trimisi zilnic sa colinde cele mai ascunse parti ale unui site sau chiar sa insarcineze un factor uman sa o faca.
  • Conversia ratei pentru agentul publicitar
    Daca niciun click dobandit nu aduce beneficii agentului publicitar care a initiat anuntul atunci aveti o problema… Mai intai va veti confrunta cu castiguri din ce in ce mai mici dupa care este posibil sa vi se suspende contul.

Daca insa ati citit si respectat TOS-ul Adsense si ati procedat “ca la carte” in ceea ce priveste plasarea anunturilor si numarul lor pe pagina si cu toate aceste contul v-a fost suspendat atunci va recomand sa scrieti un mail catre echipa de suport AdSense si sa le explicati sincer ce ati patit. Daca sunteti “curati” atunci este posiblil ca intr-o luna cel mult doua sa primit un raspuns oficial. Dar daca aveti constiinta patata… va recomand sa nu incercati “marea cu degetul” pentru ca in cele din urma veti fi descoperiti.

JUCATI CORECT SI VETI FI RASPLATITI … TRISATI SI VETI PIERDE TOT

Niciun comentariu: