joi, 7 februarie 2008

Google sare in ajutorul Yahoo

Google s-a oferit sa ajute prin orice mijloace Yahoo pentru a zadarnici licitatia rivalei sale Microsoft de a cumpara Yahoo, a raportat Wall Street Journal.

Directorul executiv al Google, Eric Schmidt l-a contacta pe Jerry Yang, CEO al Yahoo, pentru a oferi ajtorul companiei sale catre Yahoo, care ia in calcul optiunile pentru a raspunde ofertei Microsoft.
Yahoo nu a luat inca o pozitie si nu au fost facute nici alte oferte, desi exista posibilitatea de a mai aparea unele.
Totusi, un raport al altei agentii de stiri arata ca Yahoo ar putea lua in considerare o alianta business cu Google pentru a refuza Microsoft.
Potrivit The Wall Street Journal, este putin probabil ca Google sa vina cu o contraoferta pentru Yahoo datorita reglementarilor legate de partile mari detinute din pietele de cautare si publicitate online. Insa, Google ar putea juca un rol in incercarile altora de a contralicita Microsoft, sau in decizia ca Yahoo sa ramana independenta.

Google ar putea oferi bani, sau venituri garantate in schimbul unui pact de advertising outsourcing cu Yahoo.
Chiar si o asemenea implicare a Google ar putea atrage o cercetare antitrust datorita preocuparilor ca ar putea fi redusa competitia dintre cele doua companii din Silicon Valley.
Un purtator de cuvant al Google a refuzat sa comenteze legat de orice interes fata de Yahoo sau contact intre cele doua companii.
Microsoft a declarat ca acordul ar putea crea o piata mult mai competitiva prin aparitia unui jucator Nr.2 in cautarea Internet si publicitate online.
Wall Street Journal a spus ca un numar de companii tehnologice, media si financiare au discutat cu Yahoo despre posibilul interes de a participa la o licitatie pentru companie. Insa, pana acum nu a aparut nicio contraoferta serioasa.
AT&T, News Corp (detinuta de Dow Jones & Co., editor al The Wall Street Journal) si Time Warner Inc. - considerate toate ca potentiali candidati - nu pregatesc oferte rivale pentru Yahoo. Este posibil insa, ca situatia sa se schimbe.
Yahoo a declarat ca directorii sai vor cantari oferta Microsoft si orice alte alternative, inclusiv aceea ca Yahoo sa ramana independenta si vor alege cea mai buna optiune pentru a maximiza valoarea pe termen lung pentru actionarii companiei.
In ultimele saptamani Yahoo a purtat negocieri pentru a-si externaliza publicitatea Web-search din Europa catre Google. Inca de anul trecut, investitorii i-au cerut companiei sa abandoneze propriul sistem de search advertising, care genereaza mai putine venituri din reclame, si sa utilizeze reclame Google.
Discutiile cu Google vor continua in ciuda ofertei Microsoft.
Analistul Mark Mahaney estimeaza ca Yahoo si-ar putea creste fluxul de numerar cu mai mult de 25% anual prin externalizarea intregii search advertising catre Google.
Ofertele rivale,inclusiv cu sprijin Google, ar putea fi cruciale cel putin pentru ca Yahoo sa-si asigure un pret mai ridicat pentru companie.

Niciun comentariu: