miercuri, 20 februarie 2008

Companiile europene doresc să fie cât mai eficiente energetic

Un studiu sponsorizat de către Lenovo arată că majoritatea managerilor IT din Europa au percepţii ridicate cu privire la respectarea mediului înconjurător.
Majoritatea mangerilor IT europeni (82%) au afirmat că ar fi de acord să plătească un preţ premium pentru un produs eficient energetic. Acest lucru provine din ideea eronată conform căreia produsele ecologice presupun investiţii considerabile, corelată cu o intenţie latentă de a avea tehnologii eficiente energetic. În realitate, PC-urile eficiente energetic nu au neapărat un preţ premium, aşa cum dovedeşte desktop-ul Lenovo ThinkCentre A61e ultra small form factor EPEAT Gold – dotat cu procesoare eficiente energetic AMD Athlon™ dual core şi AMD Sempron™ single core.
Studiul Lenovo a fost co-sponsorizat de către AMD. Ambele companii se dedică producerii celor mai sigure, inovative şi eficiente energetic tehnologii de computing.
Crearea desktop-ului Lenovo ThinkCentre A61e a reprezentat o piatră de hotar în relaţia celor două companii. Milko van Duijl, Preşedinte Lenovo EMEA şi Senior Vice President Lenovo, consideră că parteneriatul cu AMD ridică semnificativ standardele în domeniul designului şi eficienţei energetice a PC-urilor. “Oferirea de produse ecologice este indispensabilă succesului în mediul de afaceri cotidian şi oferă totodată beneficii operaţionale palpabile, dintre care cel mai important este reducerea costurilor. Misiunea noastră va fi deci să creştem popularitatea acestor principii şi să oferim clienţilor noştri oportunitatea de a-şi pune cunoştintele despre respectarea mediului înconjurător în practică.”
Larry Vertal, AMD Senior Strategist, apreciază că, din punctul de vedere al afacerilor, Lenovo şi AMD au identificat faptul că eficienţa energetică va deveni un factor cheie pentru companii. “Am înţeles că, dacă nu vom oferi produse eficiente energetic, afacerile noastre şi ale clienţilor noştri vor fi afectate pe termen lung.”
Majoritatea managerilor IT din Europa implicaţi în efectuarea studiului (60%) au afirmat că momentan folosesc PC-uri care nu sunt eficiente energetic sau cotate EPEAT, întrucât standardele EPEAT au fost disponibile pentru prima oară începând cu iunie 2006. Multe PC-uri cumpărate acum trei sau mai mulţi ani se apropie acum de sfârşitul ciclului de viaţă. În Franţa, 66% dintre managerii IT folosesc acum PC–uri care nu sunt cotate EPEAT din punctul de vedere al eficienţei energetice. Statistici similare sunt înregistrate şi în Marea Britanie şi Germania, unde 65% şi, respectiv, 50% dintre managerii IT nu folosesc PC-uri cotate EPEAT.
Între funcţionalitate, preţ, eficienţă energetică, design şi brand, funcţionalitatea a fost desemnată ca fiind cel mai important factor ce influenţează decizia de cumpărare a europenilor.
• În Marea Britanie, respondenţii nu sunt loiali unui brand şi nu sunt interesaţi de design, 53% optând pentru funcţionalitate. Pentru 31% dintre respondenţi, decizia de cumpărare se baza pe preţul produselor.
• În Franţa, managerii IT se dovedesc mai loiali unui brand, luând în considerare şi designul produselor, însă 34% au admis că funcţionalitatea este cel mai important factor în decizia de cumpărare. Preţul se află pe locul doi, fiind considerat de către 32% respondenţi ca fiind cel mai important criteriu de achiziţie.
• În Germania, 54% dintre managerii IT au ales funcţionalitatea ca prim criteriu, urmat de preţ (24%).
Studiul a fost efectuat de către Red Shift pe un număr de peste 600 de Chief Information Officer şi manageri IT din companii medii, cu un număr de angajaţi cuprins între 500 şi 2500, în Marea Britanie, Franţa şi Germania.

Niciun comentariu: